Saga oko Narodnog pozorišta se nastavlja a Stranka sobode i pravde proširila je optužbe na račun rukovodstva Narodnog pozorišta izjavama zaposlenih u ovoj ustanovi. Bivši direktor drame na mađarskom jeziku Narodnog pozorišta Valentin Vencel rekao je da aktuelni menadžment na čelu sa direktorom Milošem Nikolićem ne poseduje ni pouzdane kvalifikacije a ni profesionalno iskustvo, kao ni rezultate koji bi bili garancija za uspešan, kvalitetan i siguran prenos stvaralačkog rada u novi prostor a potom dodao da ispred svega stoji jedna potpuno nejasna vizija budućeg profila Narodnog pozorišta.
Narodno Pozorište ove godine slavi 80 godina svoje novije istorije a prošle godine je bilo 140 godina od izgradnje pozorišne zgrade. Nijedan od ovih datuma nije adekvatno obeležen.
Jedan od najakutnijih problema Subotičkog teatra jeste u nedostatku kvalitetnog, odgovornog profesionalno potvrđenog rukovodioca a averzija Miloša Nikolića prema dramskom teatru(i glumcima), nedostatak elementarnog znanja iz oblasti „pozorišne tehnologije“,nepoznavanje stvaralačkih odnosa i stvaraoca, njegova opšta profesionalna nesigurnost rezultiraju bahatim i agresivnim ponašanjem. Pretnje, zastrašivanja i neostvarena obećanja su glavni instrumenti njegovog stila rukovođenja a u nedostatku bilo kakve estetsko umetničke proviniencije,oslanja se isključivo na političke reference.Međutim njegova interpretacija tih(političkih)referenci jeste toliko banalna da šteti upravo tom vrednostnom sistemu koji on tobože zastupa, rekao je Vencel a potom istakao da ideja o „operi i baletu“ kao „vizija budućnosti“ iziskuje svako suvislo razmišljanje o razvoju postojećeg, dramskog profila pozorišta.
Miloš Nikolić otvoreno preti sa perspektivom u kojoj „glumci više neće biti neko bez koga se neće moći…jer će oni uskoro postati beznačajni…“ Ova banalna interpretacija (Miloša Nikolića) teze o „jednom ansamblu sa dva programa“ kao i nedomišljene ideje o „zajedničkim projektima“ stvaraju otpor u ansamblima i dodatne tenzije tokom istih, tvrdi Vencel a potom se osvrće i na netransparentnost materijalno finansijkog stanja Pozorišta.
Ukinuta je i najmanja autonomija jedne i druge drame do te mere u kojoj imamo slučaj da direktor pozorišta zabranjuje neko scensko rešenje ili menja podelu uloga.
Narodno pozorište već tri godine nema kompetentnu osobu, sa autoritetom, koja bi ovaj teatar dostojanstveno predstavljala široj profesionalnoj zajednici. Miloš Nikolić je vrlo prisutan u sferi politike(sto je naravno njegovo pravo), ali njegova pasivnost na stručno-profesionalnom planu teatarske umetnosti dovelo je Narodno pozorište do izolacije od strane profesionalne zajednice.
Vencel je još u pisanom izveštaju izneo niz optužbi na račun same zgrade Narodnog pozorišta a potom dodao da za nesmetani rad u novoj zgradi nisu obezbeđeni najvažniji preduslovi kao i da se haotično vrši prijem novih zaposlenih (bez raspisanog konkursa, pretežno prijatelja, rođaka i stranačkih pristalica) dok za kreativno korišćenje scenske tehnike, rukovanje i održavanje instalacija zgrade nema dovoljno zaposlenih.
Predsednik IO SSP-a Laslo Čisar potom dodaje da mesto zamenika direktora obnaša Igor Lerić kao master učitelj uz obrazloženje da je mesto pomoćnika direktora specifično odnosno da ne postoje školovani kadrovi koji bi ovaj posao obavljali.
Pitao bih Miloša Nikolića da li je kao direktor jednog pozorišta sa velikom tradicijom, čuo za FDU, odnosno da taj fakultet ima katedru za menadžment i produkciju pozorišta, radija i kulture?
Među zaposlenima Čisar još navodi još nekolicinu zaposlenih, sa diskutabilnom diplomom, među kojima je i sin direktorice Dečjeg pozorišta Igor Stamenković koji u ovoj ustanovi obavlja funkciju tehničkog direktora.
Miloš Nikolić, kako tvrdi Čisar, u ovu ustanovu ubacio je i svoju sestru bez obaveze dolaska na posao , rođaku a svog bližeg rođaka zaposlio je i tehnički direktor.
Miloš Nikolić svesno krši zakon time što skriva podatke od javnog značaja. Do sada smo sumnjali a sada smo sigurni da pokušava zataškati korupciju, zaključio je Čisar a potom istakao da će preduzeti zakonske korake kako kod Ministarstva kulture tako i kod Javnog tužilaštva.