ЈП Суботица транс – За неког пропаст а за неког посао века?

Одборници Скупштине града данас су дали сагласност на концесиони уговор којим ће ЈП Суботица-транс након 100 година постојања отићи у историју.

Хоће ли то бити кроз стечај, ликвидацију или ће још мало возити суграђане ни после исцрпне расправе и покушаја да се нешто више сазна остало је под знаком питања.

Суботица – транс ће возити своје суграђане бар још 30 дана, можда и више, и наставиће да вози неке поласке према Кањижи и Сенти јер данашњим даном ово предузеће није угашено, рекао је Радослав Вукелић што мониторниг и гаранције СВМ-у да ће нови газда возити у правцу Кањиже , Орома и Хоргоша доводи у питање.

Човек „5 у 1“ експерт за све и свашта Саша Граворац поред тога што је како каже лично радио интерну ревизију Апотека и проценио да је најбоље исте поклонити данас се мало осврнуо и на аутобусе и наравно младе истичући да је младост врло често обрнуто сразмерна количини знања.

Заборавио је Саша Граворац да су му се иако младом, приближно истих година као одборнику којем се данас обраћао, захваљујући не ангажманима из струке отварала многа врата па је тако данас Граворац директор Слободне зоне, предаје на факултету, може да погледа и по коју набавку а из хобија да се баци на интерну ревизију. Ту је и када треба неко да ускочи у Управни одбор Болнице, да одбрани поклањање наших предузеа као одборник Скупштине Града,  а разуме се и у културу, до душе ту је стигао само до Завичајних дана.

Елем, како каже по угледу на ЕУ где јавно приватно партнерство функционише успешно као и у 290 градова у Србији зашто то не би било успешно и код нас. Граворац стручно тврди да транспаретност у случају Суботица-транса постоји јер је спроведена јавна набавка и она је по њему мерило које у Србији данас осликава да је све урађено по Закону док чињеницу да се на исту набавку јавио један понуђач тумачи да је град поставио високе захтеве које је могло да испуни не  тамо неко међуанародно предузеће, него предузеће Транс југ из Обреновца а које ће граду уштедети милијарду динара, за 15 година. Град ће то наравно уложити у социјалу, културу и друге делатности, каже Граворац.

Одборничка група Народног покрета Србије гласаће против ове одлуке, рекао је Бане Максимовић Гардић  и додао да свако ко гласа за ову одлуку биће уписан у срамну историју града баш као и они који су укинули трамвај .

Одборника Зелено-левог фронта Луку Вучинца занимало је где је тренутно криминална хоботница која је полако али сигурно и поред тога што ју је директор раскринкао и о томе обавестио градоначелника али не и тужилаштво наставила да сиса несрећно предузеће.

Ја сам поднео кривичну пријаву против НН лица (суботичке хоботнице) а тренутно се предмет налази пред Вишим јавним тужилаштвом у Новом Саду, рекао је Вучинац изражавајући наду да ће се ускоро истој стати на пут.

Мишљења сам да је ово погрешна одлука  и да је пре свега потребно спровести независну истрагу тужилашва да се види ко су људи који су уништили предузеће па да се тек онда јавно приватно партнерство понуди као решење у супротном ово није решење него легализована пљачка још једног јавног предузећа.

Нови газда суботичких друмова који ће возити у смеровима којим жели наше суграђане, који користе ово превозно средство срео се са колективом у два наврата јер је сматрао да треба прво састанак да обави са механичарима а тек онда и возачима. Након истека уговора запослени у овом предузећу неће добити пуно тога бар они који желе да пређу у нову фирму. Ипак добиће отпремнину и већ неко радно место, рекао је стручњак за све Граворац.

Оно што неће добити је бенефицирани радни стаж, добиће и 20 дана годишњег одмора уместо досадашњих 30, 60 % плате на боловању уместо 75% а моћиће и да се сећају солидарне помоћи и јубиларних награда.

Ипак Транс-југ из Обреновца купиће 50 возила, што аутобуса што мини бусева који ће грађанима обезбедити безбедну вожњу јер њима сад само то и треба.

Продајом возила обезбедиће се да се онима који не желе да раде обезбеди отпремнина, рекао је још Граворац заборављајући да он нема, према нашим сазнањима, положену Е категорију да у слободно вози и аутобус, нпр 6 у два смера, када радника –возача, не буде билло. Да ли град и за то има решење?

Преварили смо запослене. Преварили смо грађане, а и све будуће генерације, овом одлуком, рекао је Вучинац.

Поред набавке 55 возила Транс југ у обавези је да изврши поправку кровне конструкције на главној аутобуској станици и уради санацију ремонтног центра у седишту предузећа.

И док једни тврде да је хоботница разнела предузеће Радослав Вукелић закључује да је Суботица транс страдала доласком Цовид вируса у наше крајеве где су места у аутобусима била ограничена а приход континуирано падао. Предузеће каже није могло да одоли ни цикличним ситуацијама кретањем нафтног деривата док горе поменуту хоботницу није спомињао. Све је то узело данак. Путници се враћају али не у довољној мери, рекао је још  он док  јеТранс-југ предузећу ово високо профитабилно предузеће са потенцијалом пораста путника од свега 5% изгледало као понуда века.

Још један посао у корист грађана, запослених у Суботица-трансу или суботичке хоботнице је склопљен али је јасно да ЈП Суботица-транс одлази у историју а да су лични печат на ову одлуку ставили одборници Скупштине града из владајуће коалиције.

Леаве а Реплy

Yоур емаил аддресс wилл нот бе публисхед. Реqуиред фиелдс аре маркед *