Pokušaj uvođenja nastave u Gimnaziji glasanjem roditelja – propao

Vršilac dužnosti direktora Gimnazije Svetozar Marković Danilo Popov, pokušao je još jednom da u svojoj ustanovi zavede red i „natera“ nastavnike u obustavi i učenike u blokadi da uđu u učionice ali na način što će roditelji koji nisu ni u obustavi a ni u blokadi glasati, tajno, ubacivanjem papirića u kutiju.

Rekli bi neki da je rezultat potpuno nevažan a roditelji u ovom slučaju ne baš nadležni pogotovo kada je reč o nastavnicima u obustavi ali Popov misli drugačije.Tajno je glasalo svega 36% roditelja od čega, kako saznajemo, mogao je da glasa ko je hteo a dovoljno je bilo samo da kažete ime deteta i koji razred pohađa.  Tako je u rezultatima glasanja broj onih roditelja koji su želeli da nastava traje 45 bio 221 dok je njih 60 glasalo da nastava traje 30 minuta. Bilo je desetak neizjašnjenih dok je većina ipak smatrala, da u svemu ovome nema razloga da učestvuje jer ni obustava a ni blokada nije njihova. Na pitanja koje su neki roditelji postavili odgovore nisu dobili.

Direktoru su postavljena pitanja ko je odlučio da se roditeljski sastanak održi od danas do sutra i na koji način su roditelji obavešteni jer za roditeljski sastanak mnogi roditelji nisu ni znali kao i na koji način se sprovelo glasanje, kaže nam jedan od roditelja čije dete pohađa prvi razred Gimnazije i dodaje da su na tajnom glasanju primećeni i roditelji čija deca pohađaju druge škole.

Pitali smo ko je odgovoran za identifikaciju glasača kao i ko je imenovan u komisiju koja bi glasove prebrojavala?

Majka učenika prvog razreda još dodaje da se ovim glasanjem po njenom mišljenju ali i mišljenju drugih roditelja pokušava vršiti pritisak na profesore umesto da se ispune zahtevi.

Mi želimo da se diploma naše dece vrednuje. Nama je bitno da deca idu u školu, ali isto tako da sa stečenim diplomama ostvare svoje pravo na rad, a ne da ljudi sa kupljenim diplomama dobijaju obećane poslove, zaključuje ovaj roditelj i ističe da je veliki deo roditelja napustio sastanak i odbio da glasa.

Majka učenika trećeg razreda Gimnazije kaže da je atmosfera na sastanku bila naelektrisana a da na sastanku roditelje niko nije ni prebrojavao niti identifikovao dodajući da je sastanku mogao da prisustvuje bilo ko, pa samim tim i glasa.

Posle uvodnog govora direktora javio se roditelj koji je najavio ispisivanje deteta iz škole zbog nemogućnosti obrazovanja a potom su usledila pitanja ostalih roditelja zašto je sastanak sazvan preko noći odnosno koliko je glasanje relevantno? Odgovor je bio da je stav roditelja samo moguća preporuka deci i nastavnicima da prekinu blokadu, kaže majka učenika i ističe da je većina roditelja zaključila da je potrebno sazvati nastavničko veće pa ukoliko nastavni kadar odluči da izađe iz obustave da tek tada nastava počne.

Roditelj učenika iz drugog razreda takođe zamera što je sastanak sazvan kao hitan bez mogućnosti odlaganja gde su roditelji mogli da se izjasne da li žele da nastave traje 45, 30 minuta ili nisu za nijednu od opcija.

Dosta roditelja tražilo je objašnjenje kako misli da se glasanje odvija tajno, kakvi su izgledi da negde neće glasati oba roditelja, negde samo jedan na šta je direktor odgovor: Da li je moguće da nemate poverenja u mene? Smatramo da ovde nije u pitanju on lično nego sam koncept glasanja u koji nemamo poverenja a i ne želimo da vršimo pritisak na profesore. Kada je jedan od roditelja rekao da je vlada trebala ispuniti zahteve dobio je gromoglasan aplauz dok je drugi roditelj pitao zašto nije pokrenut disciplinski postupak protiv profesora dok je bio i jedan što je tražio da profesori dobiju otkaze. Tada je većina nas demonstrativno napustila sastanak, kaže jedan od roditelja.

Roditelj maturanta Gimnazije tvrdi da je osnovni problem pored toga što je sastanak bio sazvan za jedan dan i to što nisu svi roditelji dobili poziv.

Prva sporna stvar su bile kamere lokalne subotičke televizije koja je snimala sastanak da bi na zahtev roditelja snimanje bilo prekinuto a ekipa izašla u hodnik. Zatim se postavilo pitanje samog održavanja sastanka a odgovor direktora je bio da se školska godina bliži kraju i da on želi da čuje mišljenje roditelja o daljem organizovanju nastave. Ređala su se pitanja nezadovoljnih roditelja od pitanja zašto su roditelji uopšte pozvani kada se oni za to ne pitaju kao i ko će eventualno brojati glasove. Na glasanju niko od roditelja nije morao da pokaže ličnu kartu a dovoljno je bilo samo reći ime deteta što je otvorilo nova pitanja u vezi manipulacija pa je većina roditelja demonstrativno, bez glasanja sastanak napustila. Sastanci za sve razrede bili su burni što pokazuje da je društvo podeljeno kao i mišljenja roditelja.

Gimnazija „Svetozar Marković“ i dalje nema redovnu nastavu, nastavnici od obustave ne odustaju dok su učenici Gimnazije i dalje u blokadi.

One thought on “Pokušaj uvođenja nastave u Gimnaziji glasanjem roditelja – propao

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *