Награда за животно дело Добричин прстен (за 2023. годину) уручена је глумици Анити Манчић у Југословенском драмском позоришту, у присуству великог броја колега и поштовалаца истакнуте драмске уметнице.
Одлуку да најзначајније глумачко признање, за 2023.годину, додели глумици Анити Манчић, донео је Жири у саставу: Предраг Мики Манојловић, председник Жирија, Јелисавета Сека Саблић, Борис Исаковић, Нада Шаргин, Егон Савин, Ксенија Радуловић и Иван Меденица.
Добричин прстен Анити Манчић уручио је Борис Исаковић, претходни добитник овог признања.
Путовање Аните Манчић интроспективним смислом постојања, њено разоткривање освојених интимних простора емоција и рационалности, откривање без остатка свог пребогатог унутарњег света, препознато је одмах у првим представама Очеви и Оци и Дивља Патка. Посебност Анитиног дара јесте исповедно постојање пред нама којим величанствено доприноси свеукупном смислу сваког позоришног чина чији је незаменљиви учесник. Та посебна даровитост, сваким новим битисањем на сцени, коју искушава, негира и поново успоставља, јесте чињеница наше културе којом нас Анита до данас годинама дарује. У сталном дијалогу са собом, проналазећи одговоре сопственим питањима на које је одговоре тешко знати а још теже дати, путује тридесетпет година лавиринтом сопственог бића. Анита Манчић проналази у себи веома удаљена и по својој суштини различита психолошко емотивна поља своје до краја још увек неистражене личности, дарујући их постојању вечне креативности, позоришту том суштином неомеђеном простору.
Малена стасом а велика духом путује Анита од Дивље Патке, Хедвиге до Цомте де Гуицхе-а (Конт д Гиша). Проналазила је у себи, најтежим путем самоиспитивања, веома различита бића, личности којима је на сцени истински постајала, не представљала већ постајала.
Код Аните нема дилеме да је глума велика емоција или мудрост. Она јесте доживљај, али и свест о стилу и смислу сценске уметности. Обим распона њеног талента, од необуздане духовитости, са многим нивиома сложености људског бића до склоности ка отварању најтамнијих простора свог духа јесте изузетан. Воле је сви обллици позоришне уметности, она им није остајала дужна од мале Хедвиг до бесрамног, декадентног иза брка сакривеног Конт д Гиша.
Анита Манчић је живи арсенал емоција и инелигенције које, само њој знано, претвара у постојање на сцени у чију структуру тешко можемо продрети. Такав дар поседују само изузетни наше велике светске глумачке породице. Створити у себи најбољу, структуру такозваног лика, потом је учинити невидљивом, сакрити технику, заборавити занат, створити структуру о којој се не размишља, коју је немогуће анализирати, бити слободан у емоционалној сфери, коју притом сви осећају својом, сједињујући сцену и гледаоце у заједнички доживљај је врхунац глумачке уметности.
Анита то успева и даље путује само својим путем. Необјашњиво постојање драмске уметности у Анити Манчић има елитног представника који на сцени поред свега чиме зрачи, еманира топлину, емпатију која парадоксално и у мрачним стазама њеног хистионског пута у исто време снажи тамне стране личности којим Анита пред нама живи.
Глумица најфиније врсте, племенитог кова, велика глумица Анита Манчић је вишеструко награђивана у земљи и иностранству. У низу награда које је добила вечерас је немогуће не истакнути једну чињеницу. Анитиних пет освојених Стеријиних награда. У овом посебном тренутку славећи необјашњив узрок и величанствену моћ глуме са поносом и радошћу додељујемо Анити Манчић најзначајније признање које драмски уметници могу добити, Награду за животно дело предајући јој на даље чување Добричин прстен, обраложење је жирија које је јуче на церемонији проћитао Предраг Мики Манојловић.
У свечаном програму на Великој сцени „Љуба Тадић” Југословенског драмског позоришта учествовали су колеге, пријатељи и сарадници Аните Манчић, уметници: Горчин Стојановић, Горица Поповић, Никита Миливојевић, Милица Михајловић, Соња Вукићевић, Драган Мићановић, Уликс Фехмиу, Раде Марковић, Јасна Ђуричић, Небојша Дугалић, Јована Гавриловић, Јована Беловић, Милица Гутовић, Сања Марковић, а путем видео снимака обратили су се Егон Савин и Светозар Цветковић. Приказани су и одбарани инсерти из богатог позоришног, филмског и телевизијског опуса Аните Манчић.
Аутор фотографија је Вукица Микача.