Šebek: Maja Gojković gasi pozornicu, a pali reflektore za partijski podobne

Pokrajinska vlast, predvođena Majom Gojković, još jednom je pokazala da joj kultura nije važna – osim kada je pod naprednjačkom kontrolom. Odlukom Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama – skandaloznom po sadržaju i posledicama – ukinuta su sva sredstva za najznačajniji pozorišni festival u zemlji – Sterijino pozorje. Za najvažniji kulturni događaj u Srbiji novca nema, ali ima pet miliona dinara za Aju Jung – najpoznatiju prodavačicu karata za nepostojeći metro. Tu se ne staje: sredstva su dodeljena i udruženju koje vodi Maša Vraneš, ćerka narodne poslanice SNS-a Ljubice Vraneš. Pokrajinska kasa se otvara za porodične projekte i partijske privilegije, dok se autentična kultura u Vojvodini sistematski kažnjava.

Bez sredstava su ostali brojni nezavisni izdavači i Akademija umetnosti u Novom Sadu, koja je javno podržala studente tokom protesta. Nije pošteđen ni festival Exit, koji već decenijama okuplja mlade iz cele Evrope, promoviše Srbiju i podstiče lokalnu ekonomiju. Ova odluka jasno pokazuje nameru da se eliminiše sve što nije u partijskim okvirima u Vojvodini – ne mareći za umetničku vrednost, tradiciju ni međunarodni ugled.

U osnovi svega stoji ista ideologija koja je devedesetih rušila institucije, progonila umetnike i širila šatorsku „kulturu“ kroz tabloide i ratnohuškačku propagandu; danas se isti obrasci nastavljaju pod plaštom SNS-a – gasi se kritička misao, potčinjava umetnost i briše sve što nije poslušno. Vizija kulture svodi se na lojalnost, kič i političku korisnost – oličenu u šatorskim slavljima ljudi poput osuđenog ratnog zločinca Vojislava Šešelja, navodi se u saopštenju Roberta Šebeka, predsednika poslaničke grupe Stranke slobode i pravde u Skupštini AP Vojvodine.

 

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *