JP Subotica trans – Za nekog propast a za nekog posao veka?

Odbornici Skupštine grada danas su dali saglasnost na koncesioni ugovor kojim će JP Subotica-trans nakon 100 godina postojanja otići u istoriju.

Hoće li to biti kroz stečaj, likvidaciju ili će još malo voziti sugrađane ni posle iscrpne rasprave i pokušaja da se nešto više sazna ostalo je pod znakom pitanja.

Subotica – trans će voziti svoje sugrađane bar još 30 dana, možda i više, i nastaviće da vozi neke polaske prema Kanjiži i Senti jer današnjim danom ovo preduzeće nije ugašeno, rekao je Radoslav Vukelić što monitornig i garancije SVM-u da će novi gazda voziti u pravcu Kanjiže , Oroma i Horgoša dovodi u pitanje.

Čovek „5 u 1“ ekspert za sve i svašta Saša Gravorac pored toga što je kako kaže lično radio internu reviziju Apoteka i procenio da je najbolje iste pokloniti danas se malo osvrnuo i na autobuse i naravno mlade ističući da je mladost vrlo često obrnuto srazmerna količini znanja.

Zaboravio je Saša Gravorac da su mu se iako mladom, približno istih godina kao odborniku kojem se danas obraćao, zahvaljujući ne angažmanima iz struke otvarala mnoga vrata pa je tako danas Gravorac direktor Slobodne zone, predaje na fakultetu, može da pogleda i po koju nabavku a iz hobija da se baci na internu reviziju. Tu je i kada treba neko da uskoči u Upravni odbor Bolnice, da odbrani poklanjanje naših preduzea kao odbornik Skupštine Grada,  a razume se i u kulturu, do duše tu je stigao samo do Zavičajnih dana.

Elem, kako kaže po ugledu na EU gde javno privatno partnerstvo funkcioniše uspešno kao i u 290 gradova u Srbiji zašto to ne bi bilo uspešno i kod nas. Gravorac stručno tvrdi da transparetnost u slučaju Subotica-transa postoji jer je sprovedena javna nabavka i ona je po njemu merilo koje u Srbiji danas oslikava da je sve urađeno po Zakonu dok činjenicu da se na istu nabavku javio jedan ponuđač tumači da je grad postavio visoke zahteve koje je moglo da ispuni ne  tamo neko međuanarodno preduzeće, nego preduzeće Trans jug iz Obrenovca a koje će gradu uštedeti milijardu dinara, za 15 godina. Grad će to naravno uložiti u socijalu, kulturu i druge delatnosti, kaže Gravorac.

Odbornička grupa Narodnog pokreta Srbije glasaće protiv ove odluke, rekao je Bane Maksimović Gardić  i dodao da svako ko glasa za ovu odluku biće upisan u sramnu istoriju grada baš kao i oni koji su ukinuli tramvaj .

Odbornika Zeleno-levog fronta Luku Vučinca zanimalo je gde je trenutno kriminalna hobotnica koja je polako ali sigurno i pored toga što ju je direktor raskrinkao i o tome obavestio gradonačelnika ali ne i tužilaštvo nastavila da sisa nesrećno preduzeće.

Ja sam podneo krivičnu prijavu protiv NN lica (subotičke hobotnice) a trenutno se predmet nalazi pred Višim javnim tužilaštvom u Novom Sadu, rekao je Vučinac izražavajući nadu da će se uskoro istoj stati na put.

Mišljenja sam da je ovo pogrešna odluka  i da je pre svega potrebno sprovesti nezavisnu istragu tužilašva da se vidi ko su ljudi koji su uništili preduzeće pa da se tek onda javno privatno partnerstvo ponudi kao rešenje u suprotnom ovo nije rešenje nego legalizovana pljačka još jednog javnog preduzeća.

Novi gazda subotičkih drumova koji će voziti u smerovima kojim želi naše sugrađane, koji koriste ovo prevozno sredstvo sreo se sa kolektivom u dva navrata jer je smatrao da treba prvo sastanak da obavi sa mehaničarima a tek onda i vozačima. Nakon isteka ugovora zaposleni u ovom preduzeću neće dobiti puno toga bar oni koji žele da pređu u novu firmu. Ipak dobiće otpremninu i već neko radno mesto, rekao je stručnjak za sve Gravorac.

Ono što neće dobiti je beneficirani radni staž, dobiće i 20 dana godišnjeg odmora umesto dosadašnjih 30, 60 % plate na bolovanju umesto 75% a moćiće i da se sećaju solidarne pomoći i jubilarnih nagrada.

Ipak Trans-jug iz Obrenovca kupiće 50 vozila, što autobusa što mini buseva koji će građanima obezbediti bezbednu vožnju jer njima sad samo to i treba.

Prodajom vozila obezbediće se da se onima koji ne žele da rade obezbedi otpremnina, rekao je još Gravorac zaboravljajući da on nema, prema našim saznanjima, položenu E kategoriju da u slobodno vozi i autobus, npr 6 u dva smera, kada radnika –vozača, ne bude billo. Da li grad i za to ima rešenje?

Prevarili smo zaposlene. Prevarili smo građane, a i sve buduće generacije, ovom odlukom, rekao je Vučinac.

Pored nabavke 55 vozila Trans jug u obavezi je da izvrši popravku krovne konstrukcije na glavnoj autobuskoj stanici i uradi sanaciju remontnog centra u sedištu preduzeća.

I dok jedni tvrde da je hobotnica raznela preduzeće Radoslav Vukelić zaključuje da je Subotica trans stradala dolaskom Covid virusa u naše krajeve gde su mesta u autobusima bila ograničena a prihod kontinuirano padao. Preduzeće kaže nije moglo da odoli ni cikličnim situacijama kretanjem naftnog derivata dok gore pomenutu hobotnicu nije spominjao. Sve je to uzelo danak. Putnici se vraćaju ali ne u dovoljnoj meri, rekao je još  on dok  jeTrans-jug preduzeću ovo visoko profitabilno preduzeće sa potencijalom porasta putnika od svega 5% izgledalo kao ponuda veka.

Još jedan posao u korist građana, zaposlenih u Subotica-transu ili subotičke hobotnice je sklopljen ali je jasno da JP Subotica-trans odlazi u istoriju a da su lični pečat na ovu odluku stavili odbornici Skupštine grada iz vladajuće koalicije.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *