„Рашомонијада“ у Гимназији

Јако пуно родитеља инсистира да деца буду на настави, не желе да чекају промене, док има родитеља који подржавају децу и наставнике у обустави. Генерални став родитеља је да подржавају наставнике, ма шта то значило. Ја сам их питао да ли желите да се изјасните јесте ли за ове или оне? Они су рекли да подржавају наставнике а пошто имамо наставнике и овако и онако ја сам ставио и једне и друге у положај да они који су у обустави имају право на критичко мишљење али и они који желе да раде имају право на то

Да ли је тешко? Вероватно јесте али ћемо покушати, рекао је Данило Попов, в.д директор Гимназије на првој конференцији за медије а који је из Сенте дошао не како каже да буде инквизиција, како су га неки најавили, него да успостави мир и толеранцију.

У разговору са Саветом родитеља, наставничким већем и ђацима у обустави извукао сам закључак да поред ппрофесора који настављају са радом има и оних који желе да наставу држе, казао је Попов додајући да је број оних у обустави 49 али да међу оних 38 такође има оних који су у законском штрајку али и оних који желе да раде 45 минута.

Тачан број не знам, рекао је а није знао ни број ученика који се тог јутра појавио у школи и желео да похађа наставу.

Настава ће почети у 7,30 али пошто је све мало „збрда-здола“ трајаће до 16 часова. Уписивања у дневник бити неће а евентуално присутне, професори који раде евдентираће у педагошку свеску. Они који нису присутни неће сносити никакве последице.

Неки су то схватили да настава онда није обавезна, рекао је Попов што можемо схватити да ипак нема баш пуно ученика који лупају на врата и желе да похађају изборне предмете и физичко.

Попов је још обећао и да ће употребити све „правне механизме“ да одложи дисциплински поступак а потом и нагласио да је његов извештај Министарство усвојило па су „неваљали“ професори ипак добили пуне плате.

Овакав вид организација наставе у Гимназији може да послужи само као статистички податак

Након ове конференције за медије на којој је све било као и у школи мало збрда – здола (речи које је користио сам директор објашњавајући кориговани распоред) нисмо баш пуно сазнали али су састанак сазвали и професори у обустави који су истакли да најављена организација наставе за јучерашњи дан по прослеђеном распореду часова указује на непоштовање Правилника о потребном броју часова у току радног/наставног дана, јер је за многа одељења предвиђен тек један до два часа или ниједан час у току дана, што прави велику разлику међу одељењима.

До оваквог неуспешног покушаја организације наставе дошло је из чињеничног стања да је педесет четири наставника у обустави наставе, а реализује се свега 37% наставе (у којој доминирају изборни програми). У том погледу постоје и целокупна стручна већа која су у обустави наставе, тако да одређени предмети уопште нису заступљени у распореду. Упитан је и број ученика присутан на часу, јер осим што се не води званична евиденција о присутности/одсутности ученика, видан је мали број ученика у школи, чиме је одвијање часова у циљу образовног процеса онемогућено. Овакав вид организације наставе може да послужи само као статистички податак да Гимназија није више у обустави наставе, а никако да се у њој заиста одвија настава каква би она требало да буде, истичу професори Гимназије у обустави наставе и додају да остају при својој одлуци да се боре за праведно друштво, нажалост, баш оваквим непопуларним мерама.

Другачије не можемо да пренесемо поруку да наставници нису напустили своје ученике, већ су као струка стали уз њих и подржавају њихову борбу. Студентски захтеви су људски захтеви и тичу се свих нас, закључују на крају саопштења.

 

 

Леаве а Реплy

Yоур емаил аддресс wилл нот бе публисхед. Реqуиред фиелдс аре маркед *