Za neke poslove dovoljna je „muškost“

Danas je konačno stavljen pečat na ugovor o javno-privatnom partnerstvu  između Grada Subotice i firme Trans-jug iz Obrenovca čime je JP Subotica-trans teškom odlukom čika gradonačelnika, kako kaže Stevan Bakić, otišlo u istoriju.

Ipak ne još, bar dok se ne rasprodaju na licitaciji autobusi kojim će se otplatiti otpremnina onima koji neće želeti da vozaju nove autobuse sa klimom novog gazde Dejana.

Ipak za našeg čika gradonačelnika ovo je jedan od retkih trenutaka u kojima je baš srećan jer je konačno rupu bez dna uspeo da zatvori a u svemu tome bilo je potrebno imati samo dovoljno hrabrosti i kako kaže „muškosti“.

Covid je razorio preduzeće koje nije imalo snagu da povrati korisnike jer vozila  nisu bila adekvatna a nisu ispunjavala ni osnovne bezbednosne uslove.  Grad je pokušao nešto ali je to bilo malo za kvalitetno funkcionisanje. Došli smo u bezizlaznu situaciju, na ivicu provalije i mislim da sa ovom odlukom kasnimo godinu dana ili dve ali ipak je ovo saradnja u interesu građana, rekao je Bakić dodajući da svako ko drugačije misli je neprijatelj grada, građana i licemer.

Dogorelo je do noktiju ali uspeli smo. Vrednost  ugovora je 14 milijardi 20 miliona bez pdv odnosno sa 15 milijarda 422 miliona i to nije iznos koji će grad Subotica da plati nego projekcija od naplaćenih karata za narednih 15 godina i koncesiona naknada.

394 miliona iznosi koncesiona naknada na godišnjem nivou čime će grad Subotica uštedeti 62 miliona dinara odnosno za 15 godina najmanje 930 miliona.

Gazda Dejan koji je, kako kaže, gotovo rođen u autobusu već je u garažu uterao 31 autobus dok za preotsalih 19 ima dovoljno vremena, 18 meseci. Oni će svi imati klime i putnike će i hladiti i zagrevati dok će voditi računa i o zaštiti životne sredine.

Naša frima se bavi 30 godina prevozom putnika, u gradskom, prigradskom i međunarodnom saobraćau a u ovom gradu prepoznali smo potencijal i kvalitet, rekao je Dejan Petković, direktor ovog preduzeća, dodajući da će u vozni park investirati 10 miliona evra.

Pored ove investicije Trans-jug je u obavezi da investira milion evra u rekonstrukciju autobuske stanice kao i u radionice a i za zaposlene kažu da imaju ponuduu koja se ne odbija.

Modernizacija gradskog i prigradskog prevoza, novi tiketing sistemi, nove mogućnosti naplate, nove aplikacije da omogućimo pristup svakom građaninu da kupi kartu odnosno da može preko mobilnog telefona sve to da obavi, kaže Petković i obećava kvalitetan i siguran prevoz.

Pored toga što je rođen gazda Dejan i živi sa autobusom, i to je svakako garancija da će napraviti moderan i funkcionalan gradski prevoz. Zato će u saradnji i dogovoru sa građanima poštujući njihove potrebe, sagledati činjenice na terenu i mogućnosti i u skladu sa time prilagođavati linije.

One međumesne linije o kojima je predsednik Skupštine grada Daniel Đivanović pričao a za koje  su date čvrste garancije rešavaće se bar u početku preko JP Subotica-trans, onim istim vozilima za koje je gradonačelnik u nekoliko pasusa pre tvrdio da su nebezbedna i nemaju klime.

Ugovor su u prisustvu gradonačelnika Subotice Stevana Bakića, potpisali načelnica Gradske uprave Grada Subotice, Marija Ušumović Davčik, i direktor preduzeća „Trans-jug“ iz Obrenovca, Dejan Petković.

 

One thought on “Za neke poslove dovoljna je „muškost“

  • Sramota je da jedan gradonacelnik koristi takav zaostali, seksisticki i za zene diskriminatorni jezik. O unistavanju Subotica-Transa da i ne pricamo!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *