„Rašomonijada“ u Gimnaziji

Jako puno roditelja insistira da deca budu na nastavi, ne žele da čekaju promene, dok ima roditelja koji podržavaju decu i nastavnike u obustavi. Generalni stav roditelja je da podržavaju nastavnike, ma šta to značilo. Ja sam ih pitao da li želite da se izjasnite jeste li za ove ili one? Oni su rekli da podržavaju nastavnike a pošto imamo nastavnike i ovako i onako ja sam stavio i jedne i druge u položaj da oni koji su u obustavi imaju pravo na kritičko mišljenje ali i oni koji žele da rade imaju pravo na to

Da li je teško? Verovatno jeste ali ćemo pokušati, rekao je Danilo Popov, v.d direktor Gimnazije na prvoj konferenciji za medije a koji je iz Sente došao ne kako kaže da bude inkvizicija, kako su ga neki najavili, nego da uspostavi mir i toleranciju.

U razgovoru sa Savetom roditelja, nastavničkim većem i đacima u obustavi izvukao sam zaključak da pored pprofesora koji nastavljaju sa radom ima i onih koji žele da nastavu drže, kazao je Popov dodajući da je broj onih u obustavi 49 ali da među onih 38 takođe ima onih koji su u zakonskom štrajku ali i onih koji žele da rade 45 minuta.

Tačan broj ne znam, rekao je a nije znao ni broj učenika koji se tog jutra pojavio u školi i želeo da pohađa nastavu.

Nastava će početi u 7,30 ali pošto je sve malo „zbrda-zdola“ trajaće do 16 časova. Upisivanja u dnevnik biti neće a eventualno prisutne, profesori koji rade evdentiraće u pedagošku svesku. Oni koji nisu prisutni neće snositi nikakve posledice.

Neki su to shvatili da nastava onda nije obavezna, rekao je Popov što možemo shvatiti da ipak nema baš puno učenika koji lupaju na vrata i žele da pohađaju izborne predmete i fizičko.

Popov je još obećao i da će upotrebiti sve „pravne mehanizme“ da odloži disciplinski postupak a potom i naglasio da je njegov izveštaj Ministarstvo usvojilo pa su „nevaljali“ profesori ipak dobili pune plate.

Ovakav vid organizacija nastave u Gimnaziji može da posluži samo kao statistički podatak

Nakon ove konferencije za medije na kojoj je sve bilo kao i u školi malo zbrda – zdola (reči koje je koristio sam direktor objašnjavajući korigovani raspored) nismo baš puno saznali ali su sastanak sazvali i profesori u obustavi koji su istakli da najavljena organizacija nastave za jučerašnji dan po prosleđenom rasporedu časova ukazuje na nepoštovanje Pravilnika o potrebnom broju časova u toku radnog/nastavnog dana, jer je za mnoga odeljenja predviđen tek jedan do dva časa ili nijedan čas u toku dana, što pravi veliku razliku među odeljenjima.

Do ovakvog neuspešnog pokušaja organizacije nastave došlo je iz činjeničnog stanja da je pedeset četiri nastavnika u obustavi nastave, a realizuje se svega 37% nastave (u kojoj dominiraju izborni programi). U tom pogledu postoje i celokupna stručna veća koja su u obustavi nastave, tako da određeni predmeti uopšte nisu zastupljeni u rasporedu. Upitan je i broj učenika prisutan na času, jer osim što se ne vodi zvanična evidencija o prisutnosti/odsutnosti učenika, vidan je mali broj učenika u školi, čime je odvijanje časova u cilju obrazovnog procesa onemogućeno. Ovakav vid organizacije nastave može da posluži samo kao statistički podatak da Gimnazija nije više u obustavi nastave, a nikako da se u njoj zaista odvija nastava kakva bi ona trebalo da bude, ističu profesori Gimnazije u obustavi nastave i dodaju da ostaju pri svojoj odluci da se bore za pravedno društvo, nažalost, baš ovakvim nepopularnim merama.

Drugačije ne možemo da prenesemo poruku da nastavnici nisu napustili svoje učenike, već su kao struka stali uz njih i podržavaju njihovu borbu. Studentski zahtevi su ljudski zahtevi i tiču se svih nas, zaključuju na kraju saopštenja.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *